Overzicht van onderwerpen
Hoe kom je bij ons?
Ons gebouw ligt vlakbij het centrum van ’s-Hertogenbosch. Het is op meerdere manieren makkelijk te bereiken: wandelend, met de fiets, het openbaar vervoer of de auto.
Onze adressen
Ons gebouw heeft vier adressen:
- Ingang A, bezoekadres: Oude Vlijmenseweg 200 5223 GT ’s-Hertogenbosch
- Ingang B, magazijn: Boksheuvelstraat 1 5222 AN ’s-Hertogenbosch
- Ingang C, personeel: Bibendumstraat 1 5222 BL ’s-Hertogenbosch
- Ingang D, Post & Groen: Oude Engelenseweg 70 5222 AC ’s-Hertogenbosch

Parkeren met kenteken
De parkeerplaats voor collega’s ligt achter ons pand (Ingang C, Bibendumstraat 1).
Je mag hier alleen parkeren als je verder dan 5 km van ons gebouw woont. Je krijgt dan toegang met je kenteken.
Te voet, fietsen of het OV
Woon je dichterbij dan 5 km van ons gebouw? Kom dan lopend, met de fiets of het openbaar vervoer. Station ’s-Hertogenbosch is op 13 minuten loopafstand. Ook stopt buslijn 5 voor onze bezoekersingang. De actuele reistijden vind je op de website van Arriva.
Ergens anders parkeren
Kom je toch met de auto? Hou er dan rekening mee dat je in aangrenzende wijk Boschveld alleen mag parkeren met een vergunning.

Binnenkomen
Elke nieuwe collega krijgt een eigen toegangspas. Je kunt je pas ophalen bij het Facilitair meldpunt. Hiermee kom je binnen op jouw afdeling en de plekken waar jij moet zijn. Dat is veilig. Zo voorkomen we dat ongewenste bezoekers door het gebouw lopen. Draag je pas daarom altijd zichtbaar.
Openingstijden
De personeelsingang is open van 7:00 tot 18:00 uur. De hoofdingang voor bezoekers en collega’s van Aan de Slag is open van 7:45 uur tot 17:00 uur.

Kluisjes
Bij de afdelingen Beschut, Aan de Slag, Groen en Post staan kluisjes in de omkleedruimtes. Op de eerste verdieping staan kluisjes in de twee garderobegebieden.
Gebruiken en legen
Met een euromunt sluit je het kluisje. Na het openen krijg je de munt weer terug. Zorg ervoor dat je de kluisjes elke dag weer leeg achterlaat.

Keukens, koffie en afvalscheiding
Ons gebouw heeft meerdere kleine keukens met een waterkraan, koffie- en theeautomaat en een afvalscheidingspunt. Veel van deze keukens hebben ook een wasbak en een koelkast. Gebruik je de koelkast? Zorg dat je je spullen zelf op tijd eruit haalt.
Afval scheiden
In zo’n duurzaam gebouw kan het natuurlijk ook niet anders dan dat we ons afval scheiden. Elke afvalbak heeft daarom een apart vakje, bijvoorbeeld voor plastic en papier.

Toiletten
Op meerdere plekken in het gebouw zijn er toiletten. In het ontvangstgebied zijn er twee genderneutrale toiletten. Ook zijn er een aantal mindervalidetoiletten voor als je een lichamelijke beperking hebt.
Duurzaam water
Alle toiletten worden doorgespoeld met opgevangen regenwater. Schrik dus niet als het water een andere kleur heeft dan je gewend bent.

Bedrijfsrestaurant en meer…
Middenin ons gebouw hebben we een groot restaurant. Hier vind je meerdere zitplekken en een groot aanbod van verse producten. Een paar voorbeelden zijn soepen, broodjes, dranken en meer. Vlak naast het restaurant vind je het eet-/werkcafé (EWC).
Voor alle collega’s
Natuurlijk ben je op beide plekken van harte welkom met je meegenomen eten en drinken. Ook kun je hier bezoek ontvangen. Collega’s van Post en Groen zijn natuurlijk ook welkom op beide plekken. Voor het gemak hebben Post en Groen ook een gezamenlijke kantine. Aan de slag heeft een eigen kantineruimte.
Waar lunchen?
We vragen iedereen om niet te lunchen op je werkplek. Kom gezellig naar het restaurant of eet-/werkcafé voor een (korte) pauze. Ook werklunches zijn alleen toegestaan op deze plekken. Je kunt hiervoor een plek reserveren door een melding te maken in Gfacility.
Tussendoortjes
Tussendoortjes eet je in het bedrijfsrestaurant of in het eet-/werkcafé. Traktaties en fruit mag je ook in een communicatieruimte nuttigen (zie plattegrond). Uiteraard ruim je alles op, zodat we de kans op ongedierte zo klein mogelijk houden.

Roken verboden
Ons gebouw is voor een groot deel openbaar; we ontvangen hier jaarlijks duizenden bezoekers en collega’s. Roken binnen is natuurlijk niet toegestaan. Buiten zijn er drie afgeschermde rookplekken.
Rookplekken
De rookplek aan de voorkant van het gebouw is voor bezoekers en collega’s van Aan de slag. De andere twee rookplekken zijn voor alle andere collega’s. Zorg er samen voor dat de rookplekken netjes worden achtergelaten. Gooi je afval en sigarettenfilters altijd in de hiervoor bedoelde afvalbakken.

Facilitair meldpunt en Gfacility
Heb je een vraag over spullen of voorzieningen in ons gebouw? Maak dan een melding via GFacility (dit doe je op intranet) of loop even langs bij het Facilitair meldpunt. Het meldpunt vind je achter de receptie. De collega’s van facilitair kunnen dan zo snel mogelijk actie nemen.
Reserveren
Reserveren van vergaderruimtes kun je via Outlook doen.

Printers en kantoorartikelen
Er zijn een aantal serviceruimtes op de eerste verdieping. Hier kun je printen en kantoorartikelen lenen voor je werk. Is een artikel op? Kijk dan in de andere serviceruimte of maak een melding via Gfacility. Het is fijn als we de ruimtes netjes houden met elkaar.
Post ontvangen of versturen
Heb je uitgaande post? Dan kun je die afgeven bij het Facilitair meldpunt of de beveiligingsloge. Inkomende post wordt verspreid via de postbakjes in de trappenhal op de eerste verdieping.

Samenwerken
Samen werken wij bij Weener XL. We delen de ruimtes met elkaar. Samen dragen we zorg voor onze
werkplek. Je kiest een werkplek die past bij het werk dat je op dat moment gaat doen.
Meer informatie over Activiteitgericht werken vind je in deze infographic of via onderstaande link.

Laptop aansluiten op werkplek
Werk je met een laptop? Op veel bureaus vind je een aanlandwerkplek. Hier sluit je jouw laptop met één kabel aan op twee schermen, een bekabeld netwerk, toetsenbord en muis. Dit gaat via het Dynabookkastje op het bureau en de USB-C dock kabel. De extra voorzieningen maken deze werkplekken geschikt voor langdurig beeldschermwerk.
Vergaderruimtes en WIFI
Overal in het gebouw kun je met je laptop werken via de wifi. Wil je via Teams vergaderen (met o.a. scherm, speaker, microfoon) in een vergaderruimte? Sluit dan ook je laptop aan via een Dynabookkastje of de kabel met USB-C connector.
Meer over onze ICT
Uitgebreide informatie over ICT en aanlanden op je nieuwe werkplek vind je op onze Intranetpagina. Kijk hiervoor bij Documenten WXL in de map Werkinstructies.

Receptie/beveiliging
De receptie en beveiligers zorgen samen ervoor dat bezoekers en collega’s zich veilig en welkom voelen. Meld je bezoek daarom altijd aan bij de receptie. Hierdoor kunnen zij zorgen voor een gastvrije ontvangst en je op de hoogte brengen als je bezoek er is.

Ontvangstgebied
Bezoekers ontvangen wij in ons nieuwe ontvangstgebied. Dat is het gebied rechts van de hoofdingang en receptie. Samen zorgen we voor een gastvrije ontvangst van onze klanten. Hoe we dat doen, lees je in dit handige overzicht met onze afspraken.

Fitnessruimte
In ons gebouw hebben we een eigen fitnessruimte. Hier kun je als collega sporten voor een voordelige prijs. Je vind hier meerdere apparaten zoals loopbanden, spinningfietsen, een Smith Machine, legpress, crosstrainer, toilet, douches en een mindervalide-douche. Tijdens de openingstijden is er altijd een professionele begeleider aanwezig.
Aanmelden en tijden
Kijk voor aanmelden en de openingstijden op onze pagina Fitness.

Gezond werken
- Zorg voor lichamelijke afwisseling.
- Zorg regelmatig voor korte pauzes en ontspanning.
- Veel te doen in weinig tijd? Maak een overzicht en bespreek de prioriteiten.
- Richt je werkplek goed in: zorg dat je ergonomisch zit, staat of beweegt. En gebruik hulpmiddelen als het nodig is.
- Beweeg minstens een half uur per dag: wandelen, fietsen, tuinieren etc.
- Doe ook aan sport. Bij voorkeur een paar keer per week, maar alles is mooi meegenomen.
Werkplek instellen
Het juist instellen van je werkplek en bureaustoel is ook belangrijk voor een gezonde werkhouding. Via de knop hieronder lees je hoe je een bureaustoel goed instelt.

Heb je vragen of ideeën?
Vragen over facilitaire zaken kun je stellen bij het Facilitair meldpunt of maak een melding
aan in Gfacility. Voor andere vragen of ideeën kun je terecht bij je leidinggevende.
Welkom!
We wensen je veel succes en plezier op je nieuwe werkplek!
