Klacht indienen als medewerker
Soms gebeurt er iets op het werk waar u het niet mee eens bent. U gaat dan eerst naar uw leidinggevende om uw klacht te bespreken. Meestal komt u er samen uit en is het probleem opgelost. Soms lukt het niet om er samen uit te komen. Dan kunt u een officiële klacht indienen.
Weener XL heeft twee commissies waar u met een klacht rondom uw dienstverband terecht kunt.
Klachten- en geschillencommissie
Bij deze commissie kunt u een klacht indienen wanneer u het niet eens bent met het besluit van Weener XL.
Klachtencommissie ongewenst gedrag
Bij deze commissie kunt u een klacht indienen over ongewenst gedrag, zoals pestgedrag door een collega of leidinggevende.
Klachtenbehandelaar
Een klachtenbehandelaar probeert uw klacht eerst informeel op te lossen in een gesprek. Lukt dat niet? Dan helpt de klachtenbehandelaar u bij de formele procedure bij de commissie.

Hoe dien ik een klacht in?
Voor het indienen van een klacht vult u het online formulier in op de website van gemeente ‘s-Hertogenbosch. U kunt ook eerst bellen met het gemeente contactcentrum (GCC).
Wilt u liever een brief sturen? Geen probleem. Stuur uw brief naar:
Weener XL
Ter attentie van klachtenbehandelaar
Postbus 12345
5200 GZ ’s-Hertogenbosch.